30 września 2020 roku odbyło się pierwsze spotkanie zespołu projektowego zaangażowanego w „Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation”. W ramach realizacji założeń projektu będziemy działać zgodnie z ideą open schooling – otwartej przestrzeni edukacyjnej oraz forum wymiany wiedzy i doświadczeń. Wykorzystamy metodę IBSE, będziemy współpracować z europejską siecią partnerów i szkół (ponad 50 szkół z 10 krajów europejskich).
Science Teams w naszej szkole odpowie na aktualne wyzwania Opoczna i poszuka innowacyjnych rozwiązań. We współpracy z wybranymi interesariuszami zbada środowisko lokalne i poszuka sposobów na polepszenie jakości życia społeczności. Zostali do niego zakwalifikowani następujący uczniowie:
- Kornelia Studnicka IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Kinga Studnicka IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Natalia Ksyta IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Julia Dąbrowska IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Monika Wrzeszcz IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Małgorzata Firmowska IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Diana Huta IIFg (Grupa Akademicka SGH)
- Sara Jakubczyk IF
- Emilia Michalska IF
- Kacper Zieliński IF
- Klara Kluk IF
- Wiktoria Sobczyk IF
- Maja Świderska IF
- Joanna Wijata IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Martyna Kowalczyk IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Kinga Orzechowska IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Martyna Sarwa IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Weronika Jędrasik IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Jolanta Kotusiewicz IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Partycja Palus IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Wiktoria Gutowska IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Wiktoria Jóźwik IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Aleksandra Stępień IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Kinga Borończyk IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Mateusz Kmiecik IF
- Julia Wolska IF
- Franciszek Bomba IF
- Jakub Wójcik IF
- Julia Woźniak IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Mateusz Kwaśniak IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Martyna Chrobak IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Mikołaj Zieliński IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Agata Makuch IICg (Klasa Akademicka SGH)
- Aleksandra Tkaczyk IIF
- Amelia Kałużna IIF
- Julia Kuleta IIF
- Wiktoria Kwaśniak IIF
- Karolina Wójcik IIF
- Julia Kietla IIF
- Amelia Pogorzała IIF
- Faustyna Witoń IIF
- Michalina Marciniak IIF
- Anna Popińska IIF
- Wiktor Szlęzak IIF
- Mateusz Wojciechowski IIF
- Klaudia Ślusarczyk IC
- Daria Kania IC
- Katarzyna Bogusławska IC
- Maja Telus IC
- Nadia Witoń IC
- Aleksandra Deka IC
- Maria Wasilewska IC
- Dominika Tomasik IC
- Izabela Pecyna IC
- Kinga Nowak IC
- Zuzanna Mularczyk IC
- Oliwia Rajska IC
- Bartłomiej Kwapisz IC
- Maciej Łukasik IC
- Justyna Rogulska IC
- Magdalena Sarwa IC
- Izabela Sykurska IC
- Julia Wujek IC
- Agata Różańska IC
- Zuzanna Socha IC
- Mateusz Brzózka IIFg
Uczniowie spośród siebie wybrali Liderów koordynujących prace zespołu projektowego. Tę zaszczytną funkcję będą pełnić: Natalia Ksyta IIFg (Grupa Akademicka SGH), Julia Dąbrowska IIFg (Grupa Akademicka SGH), Mateusz Brzózka IIFg. Zastępcami liderów zostały: Amelia Pogorzała i Faustyna Witoń (obie z klasy IIF).
Cały zespół projektowy został podzielony na trzy grupy zadaniowe: ODKRYWCÓW, BADACZY I REPORTERÓW. Odkrywcy zajmą się szukaniem potrzebnych informacji oraz kontaktów. Badacze zorganizują i poprowadzą badania, zaś reporterzy będą odpowiedzialni za upowszechnianie wyników projektu.
Liderami odkrywców zostali: Maja Świderska, Sara Jakubczyk, Mateusz Kmiecik (wszyscy IF). Na czele zespołu badaczy stanęły Kinga Studnicka i Kornelia Studnicka (obie z IIFg Grupy Akademickiej SGH). Nad przebiegiem prac reporterów będą czuwać Wiktoria Jóźwik i Aleksandra Stępień (z IICg Klasy Akademickiej SGH).
Szkolnym Koordynatorem Projektu „Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation” jest pani Marzena Papis, Mentorem Zespołu Naukowego – pani Ewelina Cichańska – Szwaczyk i pani Renata Sijer, zaś Mentorem Reporterów Naukowych pani Ewa Gutarowska.
Wkrótce przed nami kolejne etapy projektu nadzorowane przez szerokie gremium specjalistów z Uniwersytetu Narodowego im. Kapodistriasa w Atenach – lidera (Grecja), Uniwersytetu Kolońskiego (Niemcy), Uniwersytetu Karola w Pradze (Czechy), Uniwersytetu w Udine (Włochy), Królewskiego Instytutu Technologicznego w Sztokholmie (Szwecja), Otwartego Uniwersytetu Cypru oraz organizacje pozarządowe wchodzące w skład projektu (TEREZA – Czechy, Bernu Vides Skola – Łotwa, An Taisce – Irlandia oraz Centrum UNEP/GRID-Warszawa). Przypomnijmy, że projekt wspiera grecki klaster Corallia, ułatwiający rozwój start-upów oraz budowanie innowacyjnych klastrów, mający szeroką sieć powiązań w biznesie technologicznym w całej Europie, a także Instytut Badań Edukacyjnych (Rumunia) – narodowa instytucja badawcza, która wspiera działania ministerstwa edukacji.